‘Utrecht, Heart of Health’ op shirts FC Utrecht

Vanaf aanstaande zondag speelt het eerste elftal van FC Utrecht met het nieuwe regioprofiel: ‘Utrecht, Heart of Health’ op de rug van haar rood-witte shirts. Dit is het initiatief van een aantal grote bedrijven (o.a. Ballast Nedam, Jaarbeurs & Plus) uit de regio die lid zijn van netwerkorganisatie Economic Board Utrecht. Het doel is om metropoolregio Utrecht, met 1,5 miljoen inwoners, bekendheid te geven als dé regio die het meest bijdraagt aan een gezondere wereld. Het shirt is onderdeel van een grotere internationale regio-positioneringscampagne.

Voorzitter van Economic Board Utrecht, Sharon Dijksma: “We zijn na regio Stockholm de meest competitieve regio van Europa. We willen de metropoolregio Utrecht met haar bedrijven en kennisinstellingen nationaal en internationaal op de kaart gaan zetten als het kloppend hart van een gezonde samenleving. We dragen uit dat we voorop lopen als het gaat om onderzoek, behandelingen en het inrichten van een gezonde leefomgeving, zowel online als offline.”

Onno Dwars, CEO Ballast Nedam Development: “Met deze aftrap geven we de regio een herkenbare identiteit als het gaat om gezond leven. Sport en je lichamelijk en mentaal gezond voelen gaan hand in hand. Het was voor ons dan ook vanzelfsprekend om samen te werken met de meest bekende sportclub van Utrecht.”

Economic Board Utrecht heeft het doel om specifieke bedrijven en instellingen op het gebied van een gezonde samenleving naar Utrecht toe te halen, opleidingen en banen te creëren en bij te dragen aan de welvaart en het welzijn van alle Utrechters.

‘Utrecht, Heart of Health’ staat in ieder geval tot het einde van dit voetbalseizoen op de shirts.

Meer info: www.heartofhealth.com